Kecskés Mérnökiroda
Földmérés

telefon: +36.30.269.4153
e-mail: kecskes@geodetak.hu

Kecskés Márton

okl. építőmérnök
ingatlanrendező földmérő
a Mérnöki Kamara tagja

BEMUTATKOZUNK

SZOLGÁLTATÁSAINK

ÚJ SZOLGÁLTATÁSUNK:
TÁRSASHÁZI ALAPRAJZ

ÁRLISTA

KEDVEZMÉNYES TELEPÜLÉSEK

FELSZERELÉS
REFERENCIÁK
CÉGADATOK

KAPCSOLAT

 

FÖLDHIVATALOK

 

NEM TUDOM PONTOSAN
MIRE VAN SZÜKSÉGEM

2013. január 1-től változtak az épületfeltüntetés szabályai.

Ez az oldal akkor vonatkozik önre, ha már van ennél régebbről használatba vételi engedélye.

Épületfeltüntetés

A magyar törvények szerint az épületeknek szerepelniük kell a földhivatal nyilvántartási térképén és a szöveges nyilvántartásban [a tulajdoni lapon, a telekkönyvben].

Ha tehát felépül egy épület, egy földmérőtől meg kell rendelni az épület "feltüntetését".

A folyamat a következő:

  1. Az épületfeltüntetéshez szükség van az alábbi három dokumentum valamelyikére

    1. Jogerős használatbavételi engedély

      Ez egy önkormányzati határozat, látszani kell, hogy jogerős, körülbelül ilyen pecsétnek kell lenni rajta:

      Ennek a határozatnak egy eredeti példányát a földmérő elkéri, hogy csatolja a dokumentációhoz.
      A budapesti földhivatalok általában visszaadják, a vidékiek általában nem.

    2. Hatósági bizonyítvány

      Ezt lehet az önkormányzattól kérni akkor, ha az épület már régen áll a helyén, használatbavételi engedély pedig valamiért nem áll rendelkezésre, de mégis szeretnék az épületet nyilvántartásba vetetni a földhivatalnál.

    3. Fennmaradási engedély

      Ha nem volt építési engedélye, vagy eltért attól, és fennmaradási engedélyt kapott, az is alkalmas az épületfeltüntetés jogi alátámasztására.

  2. Forduljon földmérőhöz

    A földmérő elkéri a helyrajzi számot és megbeszél egy időpontot önnel, amikor felmérheti az épületet.

    Magába a házba a földmérőnek nem kell bemennie, tehát ha a telek nincs még bekerítve, vagy a kapu nincs bezárva, önnek nem kell jelen lennie a mérésnél.

    Szükség van viszont egy kérelem-nyomtatvány kitöltésére [ebben segítünk], amelyet valamelyik tulajdonosnak alá is kell írnia.

  3. A földmérő elkészíti a dokumentációt

    A földmérő elkészít egy vastag paksamétát és beadja a földhivatalba.

  4. A földhivatal záradékol

    A földhivatal először ellenőrzi, hogy a földmérő által készített dokumentáció megfelel-e az előírásoknak.
    Erre 21 nap áll rendelkezésére.
    Ezt a műveletet záradékolásnak hívják.

  5. A földhivatal átvezeti a változást

    A földhivatal berajzolja a nyilvántartási térképre az épületet és megváltoztatja a szöveges nyilvántartást [a telekkönyvet]. Erről határozatban értesíti a tulajdonos[oka]t.
    Erre megint van 21 napja. A folyamatnak ezzel van vége.

Mit kérünk a megrendelőtől?

  • Szerezze be a jogerős használatbavételi engedélyt vagy a hatósági bizonyítványt.
  • Keresse meg a földmérőt, adja meg a helyrajzi számot.
  • Egyeztessen időpontot a földmérővel, hogy felmérhesse az épületet.
    Ha a telek nincs bezárva, a földmérő a megrendelő jelenléte nélkül is el tudja végezni a munkát, épületen belüli mérésre nincs szükség.
  • Adja át a használatbavételi engedélyt vagy a hatósági bizonyítványt.
  • Töltse ki [ebben segítünk] és írja alá a szükséges formanyomtatványt.

Az épületfeltüntetés költségei [egy épületre]:

Munkadíj kedvezményes településeken: 50.000 Ft
Földhivatali adatok: 4.000 Ft
Földhivatali vizsgálat (záradékolás): 800 Ft
Földhivatali ingatlan-nyilvántartási eljárás: 6.600 Ft
Összesen: 61.400 Ft helyett 60.000 Ft

© 2004-2016 Kecskés Mérnökiroda Bt. | Minden jog fenntartva.